Saturday, October 1

11 år siden Sjokket

I dag er det akkurat 11 år siden
"Tullen.... Tullen! Noe er galt, jeg må ha hjelp"
Klokken var halv ni på kvelden, En forferdelig og intens smerte fyllte hele brystet. I ryggen var det likedan. Det var som en klo hadde grepet fast i overkroppen min. Jeg lå på sengen. Uansett hvilken stilling jeg prøvde å ligge i, var smerten like ille og vedvarende. Lå jeg på ryggen fikke jeg pusteproblemer. Lå jeg på siden ble presset mot skulderbladene uutholdelige. Snudde jeg meg rundt på maven, følte jeg at jeg skulle kveles. Det å bruke krefter på å snu seg var ille nok. Smerten satt bom fast. ...............

Slik begynner det første kapittelet i boken om Å mestre terminal nyre- og hjertesvikt gjennom en kombinert Hjerte- og Nyretransplantasjon.
I dag er det 11 år siden hjerteinfarktet slo til på en lørdag i Singapore.

Mye har skjedd siden da, og mye vil forhåpentligvis skje fremover. Et lite jubileum eller en stille stund til ettertanke om at det kunne gått riktig ille om ikke jeg selv og alle andre ville at livet skulle gå videre.
En Takk til alle som har hjulpet meg på denne veien Per ardua ad Astra.

No comments: