Wednesday, July 12

Bilde nummer 3000 - 5 gigabyte


Fotoalbum tar plass. Ikke bare i form av permer med innlimte fotografier, men også i digital form på iMacen.
Album er også dynamiske. Etter å ha fyllt opp ukritisk en tid, må man gå igjennom gamle fotos og slette duplikater og eller "ikke så interessante" bilder fra filen.

I gag fant jeg ut at photo albumene mine på harddisken ta opp 5 GB. Ikke så mye at det er et kapasitets eller prosessor-problem, men så mye at jeg kastet et blikk på antallet og fant ut at det nå var passert 3 tusen. (Bilde nummer 3000 tok Tullen av meg i Trulli landsbyen Alberobello.)

Så er det bare å ta fatt (en dag det er regn) og slette noen. Men hva da. Blir minner borte. Kunne jeg hatt behov for å finne det tilbake om noen måneder eller år. Kopi til dvd blir løsningen, men opprydding først.

No comments: