Thursday, September 20

Høsten er fototid

Under dagens avislesing på nett kom jeg over NRK Høsten i Farver, hvor fotografen Ken Willy Wilhelmsen på NRK´s nettsider har fått lagt ut 27 bilder av diverse høststemninger.
Dette fikk meg til å bla litt gjennom de bilder jeg selv har tatt omtrent på denne tiden de siste årene, og nedenfor følger et lite tilbakeblikk både på hvor vi har vært og hva jeg har sett og dokumentert.
Det første bildet er fra Asbjørndalen / Bjorli hvor vi sammen med Gamlegjengen både møtes til hyggelig lag og bevegelser i flott natur.Det neste bildet er fra toppen av Skogshorn 1728moh mot Jotunheimen i nord. En stri tur oppover for en med nytt hjerte og nyre, men så absolutt verd turen om du orker og været er fint.Det neste bildet er fra Botanisk Have i Oslo tatt en søndag etter besøk på Munch museet og den flotte Expressionist-utstillingen der for noen år siden. Som kjent er det denne kunstretningen som driver meg til å leke med sterke farver og utfordrende motiver.Det ville jo ikke være riktig å presentere høstbilder uten å ha med et bilde fra plommehøsten på Solvang. Ikke hvert år, og i år helt uten plommer i det hele tatt, er vi velsignet med slik økologisk frukt. Men når det først blir deilige plommer, må det jo dokumenteres.Så er det bare å håpe at også denne høsten blir full av farver og at naboskapet her på Uranienborg fullt ut dekker naturens pallett. At det også hører hjemme at vi om høsten reiser til varmere strøk hvor farvene er helt anderledes på denne tiden av året, får vi komme tilbake til i en senere blogpost. Minnene fra Brusselturen i fjor tar vi likevel med her.

1 comment:

GAWO said...

Hei. Først må jeg si tusen takk for at du liker bildene mine. Og at du har linket til meg var veldig hyggelig. Jeg titter ofte innom hos deg og denne gang har du fine bilder fra fine turer. Jeg er imponert over at du har gått så høyt (og sikkert bratt) med nytt hjerte og nyrer. Det er godt å høre at du er i fin form.