Tuesday, October 31

Så kommer snøen kanskje likevel


Med et bilde fra met.no tatt klokken 12.00 i dag, kan det opplyses at den snøen (på bildet langt i sørvest) som vi trodde var avblåst i dag, likevel viste seg som hvit nedbør ved to-tiden.
Ikke for lite, ikke for mye, men akkurat passe, som May ville ha sagt.

Før dette rakk jeg en tur på hytta og kledde den åpne verandaen med beskyttende plast. Antaklig blåser den av i løpet av vinteren (tror den er for tynn og festene for små), men for første gang på 29 høstår forsøker vi denne teknikken som mange andre har holdt på med i årevis.
Mens jeg skriver denne blogposten er snø/sludd borte, regnet er tilogmed stoppet, og takk for det.

2 comments:

ArneA said...

Klokken er snart TV2 nyhetstid, og bilene har likevel fått et hvitt drag over seg. Det sludder i hvert fall.
Og Snøen kom i går står det i Aften.

Anonymous said...

Variasjoner.

I dette landet vårt er det store forskjeller. I går kveld måtte jeg ut en tur for å få mine 10.000 skritt. Da hadde vinden satt inn, den som gav inntil 20 meter høye bølger i nordsjøen. Den kom inn fra nordøst og var ikke direkte varm, men den var tørr.

I dag våknet vi opp til nydelig vær, et par plussgrader og skyfri himmel. Har akkurat kommet hjem fra nydelig tur (nesten 10.000 skritt) og skal kose meg med rester fra gårsdagens middag (fersk pasta og hjemmelaget kjøttsaus).