Tuesday, January 9

ZITS . Min favorittstripe


Noen ganger ved årets begynnelse, da jeg flytter fjorårets regninger over til arkivet, og finner frem en ny mappe klar for alle de utgifter som forventes komme ( sa noen økonomisk kontroll?), blar jeg gjennom regningene og legger blant annet merke til at telefonutgiftene har endret seg i takt med fravær av den yngre generasjon og teknologisk utvikling. I dag er det mobiltelefon og Internettkostnadene som dominerer. Fasttelefon er snart bare til pynt.

Likeledes lurer jeg på om den avisen som slenges på dørmatten ved halv femtiden både morgen og kveld er så nødvendig, ettersom nettutgavene nå er blitt svært bra. Før leste jeg aldri Sunnmørsposten, men nå er jeg innom nettsiden til avisen kanskje to gange daglig.

Det største savnet ved å kvitte seg med papirutgavene har jeg trodd var Stripene og TV-programmet. Det er jo selvfølgelig bare tull. Tv-programmet ligger som widget på skjermen, og oppdateres raskere enn de ukegamle papirversjonene.
Men det er likevel på sin plass å gjøre andre elskere av ZITS i Aftenposten oppmerksom på at denne herlige stripen også kan fåes på nett. Alle som fortsatt husker hvordan det har vært å ha oppvoksende barn i hjemmet må da fryde seg over Scott and Borgmans vidunderlige daglige stripe.

Så nå er det bare å revurdere om alle de tradisjonelle kostnadspostene skal overleve 2007.

No comments: