Friday, October 19

Høyere hastighet men ikke uten problemer


Som mine regulære lesere vel har fått med seg, har det vært tomt for nyheter i denne bloggen en stund.
Det skyldes først og fremst at jeg sa JA til et tilbud fra Telenor om å oppgradere fra 6mb downloading hastighet (se bildet) til et produkt de kaller Turbo 16. Selv om dette bare er en teoretisk hastighet på 16mb, ville det jo gi en opptil en tredobling av hastigheten i forhold til den gamle, og med 100 kroner mindre i månedsavgift, var det klart at det var noe å se nærmere på.

Endringen skulle tre i kraft 24. september, men da forsvant all internett tilgang = hastighet null, null. På telefom med Telenor ble det rask konstatert at jeg bodde for langt unna sentralen og Turbu 16 ble estimert til 12mb. Likevel klarte nettleverandøren ikke å få mitt nett til å fungere.

Den 27. september fikk jeg etter nok en diskusjon, forklart at jeg "bare" kunne få tilgang til Turbo 8, men at det var visse tekniske utfordringer før det var klart, og at alt skulle være i orden til 27.9 kl. 20.00. Men nei.

Så reiste jeg på ferie til Spania med divere komplikasjoner som jeg vil dekke i en annen blogpost, og vel hjemme forsøkte jeg å få nettet til å fungere. Det var ikke mulig, og ny feilmelding ble send til "fixerne".

I dag er jeg endelig på nett og kan gjenoppta bloggingen.
Hastigheten er som det går frem av bildet under, blitt 7904 kbps ned og 589 kbps opp, med 72 ms ping.
Det viktigste er imidlertid at jeg kan si til verden at her er jeg.

I de kommende blogposter vil jeg skrive om
mitt nye barnebarn Henrik Isak Bjørkmann Berry som ble født så altfor tidlig den 18. september,min ferie i Spania med besøk i Granada og Alhambra,og mitt sykehusopphold på 10 dager ved Cliniqe Santa Elena,samt andre saker som er verd å informere dere om.

Det er godt å være tilbake blant bloggere og andre internett brukere.

3 comments:

Anonymous said...

... og det er godt å ha deg tilbake!

Anonymous said...

Velkommen tilbake til nettet og Norge.

GAWO said...

Velkommen tilbake. Og mange gratulasjoner med den lille.