Sunday, October 12

Timeline and memories

A thousand years ago on October 12th 1008, the Japanese Emperor Go-Ichijō of Japan was born.Many, many years later, when I and my 7th grade classmates had some days skiing in the Standal mountains, Sunnmøre, Yuri Gagarin became the first human in outer space and the first to orbit the Earth.Two years later when Bob Dyland launced his second studio Album (The Freewheelin' Bob Dylan) the schoolmates had changed to both girls and boys, and new challenges became clear for me as a teenager.The latest photo about me and classmates in Ålesund was taken half a year before I left my childhood town and started my competence development and career with the base in Oslo. Some of the persons in the above photos are dead. Some I still consider as very good friends and see them often, but most of them are only memories.

9 comments:

Anne said...

Så morsomt Arne!!

Nå har jeg klikket på alle bildene her , og greier faktisk IKKE å ta deg igjen på et eneste ett. Så lenge på det siste, og studerte andikstrekk på mannfolka, men nei... Du må si hvor du står!!!
Morsomt egentlig å se hvordan de "stilles" opp på disse bildene, da det siste. Se bare på hvordan de damen holder sine føtter du...

Kjempeartig!!

Rune Eide said...

Slik er det her i livet. Noen har du ikke sett siden du gikk ut av skolen - noen holder du kontakten med.

PS En meget pen og pyntelig gjeng men tversover og alt tilbehøret!

Rune Eide said...

Meg igjen - jeg glemte å legge til: Ta en ny tur innom - kanskje du liker denne fuglen bedre?

FO - 2 said...

Gode minner, ispedd litt verdenshistorie.
Hjelper Anemone litt her jeg... ;)
For du er nok han staute karen øverst til høyre på det siste bildet iallefall. Tror jeg da... ;)
Stemmer det?
God søndag til deg!

Anne said...

Hmmm tja... de to første bildene kan jeg da se deg godt nå ja... men du er sikker på at det stemmer på det 3. ??? Var det ikke fjerde fad du mente???

GundaM said...

Vet du , her må jeg melde pass....Briller må letes fram...

Og du, Hell er vel litt oppskrytt...Tror du ikke ;)

Ha en topp søndag!

ANNA-LYS said...

Memories is one of our most sensitive systems

(( klem ))

Pernille said...

Sikkert en kjempfin studietid og hærlige minner:)

Ha en god søndag du også:)

No skal jeg på med brillene og se om jeg finner deg her:)

Unknown said...

Artig å se på disse klassebildene for en utflytta Ålesunder. Noen kjente ansikter var det, men som 50-modell kjenner jeg ikke igjen alle.

Flott blogg med fantastiske bilder!