Monday, October 6

Bridges in Berlin

I did not plan for another Berlin Bridge when posting last Monday. However, the bridge on the other side of Museumsinsel is called Liebknecht Brucke, and can be found between Berliner Dom and Palast der Republik. Today this huge building looks like a lot of other buildings in Berlin at the end of the war. Speedy recovery to us all.Upstream river Spree from the bridge by the Palats, we see another bridge. Between Bodestrasse and Anna-Louisa-Karch Strasse the Friedrich Brucke give passage from the island to Hackecher Markt (Marx-Engels-Platz during the DDR era), or by boat at the river. The bridge seen in the other direction with Berliner Dom, and under the railroad viaduct you may take a break at Barist In this nice cafe, it is possible to stay for the time needed when the weather quickly turns to tropical Storm.This is all from me for the coming week. Caring for side-effect of being transplanted have priority the days ahead.

8 comments:

Anne said...

Du så spennende, og ditt 3 blde der var jo så sjønt!! med den kuppelen i bakgrunnen...

Men nå må jeg løpe på jobb, eller...skulle vel helst hatt båt...

So long venn :-)

Rune Eide said...

Thank you for the view of Berlin bridge and all. I hope the weather got to be somewhat better than the last picture.

PS PS Thank you for the comment - finally back from an autumn holiday.

Lykke til med morgendagen! Fingre krysses og ser frem til rapport. Kom selv tilbake i går kveld (mitt innslag var laget på forhånd (selvsagt).

Gerald (SK14) said...

Best wishes and good luck for the treatments you are receiving.

Unknown said...

Takk for omvisningen i Berlin. Jeg husker at vi bodde i Bismarckstraße når vi var der i 90. Brandenburger tor og den gamle olympia stadion fikk jeg også med meg.
Lykke til i morgen.

GAWO said...

Jeg takker også for byvandringen. Kuppelbildet var spennende, og jeg må innrømme at jeg kikket så mye på det at jeg nesten glemte at det var broer vi skulle se etter denne gangen.

PERBS said...

Interesting bridge tour again! Take care. You are in my thoughts and prayers. Drop by when you can.

Paulie

FO - 2 said...

En god uke ønskes deg.
Lykke til med alle undersøkelser og gjøremål. :)

Liv said...

Fin liten byvandring. Jeg konsentrerte meg om maleriert med de to herrene på kafe, det er også en slags bro....

Fin bropost!