Wednesday, June 2

It is Summer

It is Summer in Oslo. Our first BBQ this year at Tullarbo together with this year inhabitants: Rikke, Tor Marius and Maja.
The apple flowers are opening their face against the warm sun, and at this paradise the troublesome situation for the Palestinian people is hard to imagine.Maja har got a new favorite meal, Lompe with ketchup. Potetlefse (potato lefse) is often used in place of a hot-dog bun and can be used to roll up sausages. This is also known as pølse med lompe in Norway, lompe being the "smaller-cousin" of the potato lefse.

4 comments:

Rune Eide said...

Den som var liten igjen :-)

Anne said...

Her ja var jo faktisk et snev av sommer jo, mer ennhva detr er på mine trakter.

Tidlig morgen, 9 grader, regn regn regn og tåka henger tung langs åsene jo, ikke mye som minner om sommer nei. Kjærringa har fridag, og jamme vet en da lite hva en skal ta seg til... nesten så en allerede har lyst til å starte å helgas rødvin jo.

Den andre bloggen min har jeg bare stengt Arne, tror jeg etterhvert skal slette hele greia, for at det var `litt avmeg`??? neppe og langt der i fra i grunn. Nei, en samlingsplass for inspirasjonsbilder heller, en får se, men gjenåpning, nei, ike hverken tid eller krefter.

Nei, tror jeg skal få fixà litt på det hlderhåret, innta none butikker i trondheim og ødsle ut noen kroner, kanskje det hjelper på både humør og vær denne torsdagen, he he

Ha en kjekk dag du også gutten!! Anneklem

Anne said...

Fy fader ja, tøffe solbriller du har, vil ha jeg å....

9na said...

Fin liten jente...