Saturday, September 23

Urbant liv - Dekadanse eller fysisk aktivitet


Tullen og jeg lever et Urbant liv.
Vi går ofte i byen, vi stikker innom kafeer og restauranter, vi spiser ofte lørdagslunsj på Cafe Christiania og vi koser oss med ett eller flere glass hvitvin på "våre " steder i sentrum eller på hjemveien.
Vi trives som Oslo borgere.

Noen mener at denne livsformen er dekadent.
At vi skummer fløten av velferdssamfunnet som minus seksti, og heller burde bruke fridagene til turer i marka og Skrittgang.
Har de rett?
Denne lørdagen testet vi påstanden. I bukselinningen festet vi skritt telleren, og begynte på en vanlig Lørdagsbytur.
Besøk på Kaare Berntsen for å beundre Rolf Neschs hovedverk. Tur til veskebutikker for å finne god nok erstatning til Tullens treningsbag. Lunsj på C.C. med en god flaske hvitvin til Salad Nicoise og skinkeomelett. Besøk på fru Burum for et hjemweisglass, men utvidet til to da Bjørn H. kom innom og skulle på fest til vår venninnne Tove D.

HVA TROR DERE SKRITT TELLEREN STÅR PÅ NÅ?
12400 SKRITT X 2.
FAMILIEN HAR HATT FYSISK AKTIVITET!

1 comment:

Anonymous said...

Det var jo enda bedre enn det vi trodde det ville bli under vår lille samtale om tema på Sundvolden.
Med det slår du meg tiltross for at jeg har hatt min vanlige tur i Handelandsdalen og en handlerundt på Husnes.

Fortsatt god helg. Tar kontakt om jeg må bli noen dager i Oslo (kommer inn søndag kveld).