Tuesday, March 27

Nok en merkedag - 9 år som Cyborg

Fra dagboken fredag 27. mars 1998:
Svimmel og ikke i stand til å gå selv.
Fikk veske intravenøst. Kroppen nesten uttørret. Vesketilførselen hjelper.
12.30 Pacemaker skal innlegges av dr. Endresen. Kun lokalbedøvelse. Laget "lomme" for pacemakeren ved å grave ut hulrom ned mot kravebenet venstre side. Lette i to - 2 - timer etter en vene åpen nok for å sette inn elektrodene. Måtte ringe kirurgen for hjelp. Dr. Almedal og dr. Aakhus fant endelig en vei. Dr Forfang kom for å teste og justere rytmen til 80/140. Ble sydd igjen klokken 16.30.
Tullen var dødsredd. Det som skulle være quick fix på 90 minutter hadde tatt over 4 timer uten at noen hadde husket å informere henne som vandret ute på gangen.
Har fått tabletter mot sopp og virus i maven. MÅ få i meg næring. Veier 82,5 kg. Blodtrykket 115/75 - seponering av Renitec. Dr Stokke har vært på skitur men kommer innom og er meget fornøyd med min tilstand.
9 år er gått og batteriet til min "motor" Thera*DR 7960i, og ledningene Capsurefix 4068 - 52cm i atriet og Capsure Z 4033 - 58cm i ventrikkelen, er snart oppbrukt og modent for recharging / skifte. Jeg feirer niårs dagen som Cyborg.
"Cyborg" is a science-fictional shorting of "cybernetic organism". The idea is that, in the near future, we may have more and more artificial body parts - arms, legs, hearts, eyes - and digital computing and communication supplements. The logical conclusion is that one might become a brain in a wholly artificial body. And the step after that is to replace your meat brain by a computer brain.
Men jeg har det bra, og det er fortsatt Godt å Leve.

No comments: