Saturday, June 20

Sign of the day - P for People

P is for Petunia and her Norwegian based ABC in words and photos.

But also, as an introduction to my "Sign of the Day" posts in the days ahead,
P for People (etc.)
Have a nice search for odd signs in your neighborhood.

The last P is for Pensioners with reference to Wednesday meetings for Asbjørn, Arve, Anton and Helge in Ålesund. Too far away for participation from Oslo.
Ka har London å by på som vi ikkje har?
Ka e Nilen og Niagarastupet?
Ka e Bosporusstredet og et Gibraltar
mot ei kveldstund ned på Naftadjupet?
Hellebroa, Hellebroa,
du e Ålesund bys Golden Gate, ålreit!

8 comments:

TorAa said...

Agree, Aalesund is a very special and charming Town well worth to spend several days.

Great findings for ABC - P

Anonymous said...

Ålesund, en av Norges vakreste byer:) Og for et "lænt" skilt, da! Fin helg til deg**

Unknown said...

"Ka slags bragd e å krysse Den Engelske Kanal
Mot å svømme fra Molja til Piren?
Det va litt a’ en stordåd, heilt fenomenalt:
Tenk å bade i den eleksiren!"

Enig med tidligere "talere"; Ålesund er både vakker og spesiell!

Petunia said...

Ålesund kjenner jeg bare via tv og media generelt, men det virker som en flott by og jeg tror jeg hadde gått litt berserk med kamera der, ja. Skal ikke se bort i fra at jeg en dag sniker meg rundt der med mitt snart nye speilreflekskamera;)

Anonymous said...

Hurra for Petunia som adminstrerer denne leken for oss! Hurra for flotte Ålesund! Hurra og lenge leve for livsbejaende pensjonister
.. og for alle menneskene som er under konstruksjon!
Et herlig innlegg!! :)

Olga T said...

People och pensionärer - viktiga P!
Ålesund är för mej okänt. Kanske kommer jag dit före eller efter jag blivit pensionist :)

Monica said...

En supert P :D
Hilser til alle mennesker under konstruksjon - det må vel være tenåringene som tilfredsstiller aller mest i den kategorien?!

Dagrun said...

Deg har jeg ikke sett før i bloggland (men så er jeg ny også da...). Fant deg via, via. Flotte Ålesundsbilder, og andre bilder. Og ikke minst mange utrolige reklameskilt og andre skilt.