Monday, February 4

Blåmandag and Cycling


After the heavy Fastelavn Buns from yesterday, and even more heavy snow over SouthEast Norway during the weekend causing closed main airport OSL Gardermoen and creating lots of problems for the traffic and electricity, I invite you this BlueMonday to start preparation for the springtime and the cycling season.

If not fit for exercise and that sport, join me on a ride through Oslo and Brussel and look for these two sculptures shown below.

The left one is made to honor one of the heroes in our resistance movement during the occupation of Norway 1940 – 1945 No.24 or Kjakan .
The other sculpture we found close to the Center For Comic Strips it Brussels.


9 comments:

FO - 2 said...

Ja. Det er vel ikke mye sykkelvær hos dere... Her har all snøen regnet bort igjen.... Og jeg som VIL ha snø da..
Kjenner du damen ved sykkelen i Brussel? Din kone kanskje?

Alle respekt til Sønstebye!

Fin mandag til deg!

Anne-Berit said...

Så mye snø,godt det nærmer seg vår,liker best våren og sommeren jeg,men det er jo vakkert ute med den hvite snøen,spesielt nå når vi har fått sola tilbake her nord i Mo i Rana hvor jeg bor.Fine bilder hos deg,Kjakan har jeg hørt om ja.Ha en fin dag:)

dot said...

The first one is beautiful. The second was a shock after seeing the first one! Cute though!

Anonymous said...

nice capture. The bottom right sculpture is very fresh and interesting.

Alexander
Alex's World! - http://www.kakinan.com/alex

Anne said...

Sykling ja !!!
Det liker jeg gitt. Men vinterstid står den i påvente av atter bar asfalt :-)

HildeS/Frøken Fryd said...

Hei hei.
Snøen kom og gjekk i helga, det lava ned i eit døgn,og så vart det regn og mildver...så det var snøen for denne gang.
Sykla gjorde eg heile tida som barn/ungdom, me hadde ikkje bil så då var det å sykle om eg skulle noko. Nå er det helst ergometersykkelen eg trør på...
Du lurte på om det var pastell eller acryl eg hadde brukt på bileta mine, og det er brukt aryl på dei som eg viste der.
Ha ein fin morgondag,
her er det forkjøling på gang, så eg får sjå kva morgondagen bringer:)

Yolanda said...

Enjoyed these photos. My that woman on that bike is big.

GAWO said...

Så hyggelig at Uglen falt i smak.
:-) ( jeg fotograferte en av de jeg har i min lille samling) :-)

Det ble sykkeltur på meg etter all bollespisingen på søndag. 17 km ble unnagjort innomhus. Og da syntes jeg at jeg kan ta en ny bolle til kaffen idag. Med god samvittighet :-)

Max-e said...

The sculptures are amazing