Monday, February 18

Dawn of the age of Reason

Yesterday I watched a fiction movie on TV about consequences of environmental disorder. Flooding, extreme global weatherchange, storms, frost, death etc.
Burning books was the only way to keep up a certain "heat" inside the libraryroom where lead actors stayed and waited for the hero.

One sentence in a dialogue is still repeating in my mind:
"the Dawn of the age of Reason"
referring to protecting Johannes Gutenbergs work and his first Bible.

In 1455 Gutenberg published his 42-line Bible. About 180 were printed, most on paper and some on vellum.

His books (whatever content) was the first public medium making it possible to communicate by printing and sharing content of ideas and not only through oral stories for common people. The Dawn of the power of the mind to think, understand, and form judgments by a process of logic.

Today we all communicate through electronic media with a speed not believed only years ago. Not only by texting but also through pictures. This kind of communication creates ideas like the photo following my posting today. High heal shoes.

It was when visiting Maries blog I got the idea. Her craziness of shoes, the yesterday movie, Guthenbergs Bible and a calender poster from december 1999.

Let us have a rich communicating week full of thinking, understanding and judgements, on winter holiday, home, at work, on duty or wherever you all are in this climate threatened world made by men or not.

4 comments:

Marie said...

Interesant innlegg!

Eg undrar litt på kva du eigentleg meinte i kommentaren din til skoinnlegget mitt? Du kunne velje mellom taushet eller provokasjon...

Eg kjem i frå små kår. Eg har nesten heile livet måtta fokusere kun på pris når eg handla. Eg har måtta snu kronene meir enn to gomger før eg brukte dei. Etter at mannen begynte på jobb i tillegg til gardsdrifta og barna flytta ut har me fått litt betre økonomi. Nå kan eg endeleg kjøpe litt etter kva eg syns er fint også, ikkje berre tenke pris. Eg har ikkje skapet fullt av sko, men dei eg har er valde med omhu. Det er ennå stort for meg når eg har kjøpt noko fint og nytt, kanskje det er derfor eg vel å vise det på bloggen også. Det er dessutan ikkje ofte eg går rundt på høge hælar, det går mest i fjøsstøvlar her i garden...

Dette er litt av bakteppet for innlegget. Vil legge til at eg set pris på at du kjem innom og kommenterer innlegga mine. Eg fekk berre trong for å forklare litt. Viktig å vite at ingen av oss er berre det ein ser...

Ønskjer deg ein "Godt å leve"(det er så vakkert sagt) dag :)

Marie said...

Eg har ingen prisipp(i livet) om å ikkje kommentere kommentarar.

Denne kommentaren er til den siste kommentaren din hos meg; hehehe, tusen takk!(jentemåten for å seie at eg drog på smilebandet og smålo litt)

Anne said...

Måtte bare innom for å se hva du stusler med...

Sharon said...

You've posted a thought provocing article.