Thursday, February 28

Bloggers love Chocolate


Yesterday many of my visitors gave comments related to the Freia Chocolate Marketing Sign, The clock at Egertorvet.

It is obvious that bloggers love Chocolate.

Outside Oslo perhaps the more known ad from Freia may be the Freia Cow or the Freia Boy. He is Norwegian.

Belgian chocolate has been the food of champions, a lure for lovers, the indulgence of the rich and later, the favorite of the masses.

Belgium produces 172,000 tons of chocolate per year with more than 2,000 chocolate shops throughout the country.

Pralines in Belgium are sublime chocolate confections. A beautifully sculpted chocolate shell conceals a center of filling which explodes with a surprising texture and flavor in your mouth. Many chocolatiers still make their pralines by hand. Every town and even small villages have chocolate stores with luxurious pralines.

In Brussels I found in a Chocolate shop this box of the group of atoms bonded together, representing the smallest fundamental unit of a chemical compound that can take part in a chemical reaction, The Molecule of Chocolate.
Chocolate and other ingredients mixed together in a special recipe can also result in one of the worlds most famous Chocolate Cake – The original Sachertorte at Hotel Sacher in Vienna.
The Recipe is hereBon Apetite!


9 comments:

Anne said...

Mmmm.... JA !! og skjokolade kan sammenlignes med sex sies det...

Skjønner ikke helt den samenligningen jeg da, "Gi meg begge deler" sier nå jeg.

Uten tvil er den norske sjokoladen aller best spør du meg...men det har vel kanskje med vanen å gjøre. Via medisinfirmaet Bayer får jeg titt og ofte (smøring sikkert :-) sjokolade tilsendt fra "det store utland"..., og må si at ikke all EXKLUSIV sjokolade smaker like godt, alt for kraftig i smaken etter min mening.

Sjokoladekaken der ser god ut da, og oppskriften finne si min ikke så utslitte kokebok..., men om der ved siden av er sånn krem på sprayflaske ??? gusj... det er dårlig etterligning det!!

Nessa said...

I like vanilla more than chocolate, but pralines are to die for.

Alan said...

That looks heavenly. I think I shall have to get my wife to try and bake one up for us in lieu of a trip to Austria - though I'd certainly rather go to Austria in person to eat one. :)

Pernille said...

Nam nam nam!!! Gu for et deilig innlegg du har i dag:)
Den Freia-gutten bare elsker jeg. Fikk en hærlig presang for noen år siden. Et krus med Freia-gutten på:) Ååååå no må jeg se om jeg finner meg en bitteliten sjokolade;)
Ha en flott ettermiddag:)

HildeS/Frøken Fryd said...

Mmmmm, sjokolade:)
Dette var eit herleg innlegg Arne, for ein sjokolade moms som meg:)
Belgisk sjokolade er favoritt hos meg, men norsk melkesjokolade er ikkje å forakte det heller:)

GAWO said...

Et smakfullt innlegg. Ummmmm. Og som alltid hos deg - lærerikt. Du fortjener ugleawarden min.
Den kaken har jeg smakt, i byen der den smaker aller best, og da var det med cognac. Gjett om det smakte!!!

Dragonstar said...

This is such a delicious post! I really love the dark Belgian chocolate! I have an award for you over on my blog.

Anonymous said...

Attention please!
->> Remove Viruses! <<-

Dick said...

O yes I love chocolate. Last summer I took this picture in Lillehammer.

http://bp0.blogger.com/_ojvvCtsxNoE/RstQXothoxI/AAAAAAAAAMA/nnMIqoIZwY4/s1600-h/Norway13.jpg

Have a nice weekend.