Monday, February 25

Dawn of Spring

At the Dawn of this new week I also want to present the Dawn of Spring.
My agricultural period when leaving my apartment in the city and moving closer to the geographical centre of Oslo to live at my cottage (or summer residence - Tullarbo) is coming nearer. Although we have not yet ended the winter month February, the temperature yesterday was +10 C with mild wind from southwest. At Tullarbo the icy ground is still dominating but the perennial plants have started the budding. The red Rubarb and the bud of the Lilac leaves are wonderful discoveries.
At home we still have flowers from the shop. My preferred flower is the Tulip, and I send this flower bouquet to Turid (birthday yesterday) and Gerd and Arne (birthday tomorrow).
Age? No comments. Congratulation to you all.

7 comments:

Marie said...

Herleg at det spirer og gror ute nå. Og at dagane blir lengre og lysare.

Takk for kommentar hos meg. Far min var ein klok mann. Ein av dei viktigaste lærdommane eg fekk hos han var at når me (barna) hadde høyrt eit eller anna om einkvan sa han alltid; "de må hugse på det jenter (me er tre søstre) at de har berre høyrt dette frå ei side. Ei sak har alltid fleire sider...." Viktig ballast i livet.

Anonymous said...

Din favorittblomst, tulipanen, deles av flere, også vi som bor på landet.
Blåklokkene blomstrer ved Veritas!

Anne said...

Gitt deg en pris jeg, kikk innom...

Anne said...

Å JA !!! det er jeg også kjære venn :-)

Lært meg mye allerede du, og en dag håper jeg vi får til å ta en prat mens vi ser over til Chisian`s...

Klem herfra i kvelden.

(Men det er nå jammen mye rart her i denne internettverden også da ??!! Selv om jeg føler vi har en god tone her i vårt lille samfunn :-)

irina said...

Heia :)
Er ikke så veldig flink med data og gpser jeg....Er mer en menneske person. der er jeg god...Til å sanse følelser, inntrykk og stemninger. men for all del det skal ikke stoppe oss å lære. god natta

Anne-Berit said...

Herlig å se at våren er i anmars noen steder ihvertfall.Her i Mo i Rana er det plenty av snø,men i dag skinner sola og gradstokken viser -0,7,så da går det an.Ha en fin tirsdag:o)

Daniel Chérouvrier said...

Strange, the lilac buds you post are in the same development as the ones in my garden some 1500 kms or so in the south.