Thursday, November 29

18,2 mm nedbør og litt snø

Da jeg i går satt og skrev om mine tanker rundt politi- etterforskere, tok det som nevnt til å snø utenfor vinduene. Huff og huff, tenkte jeg og måtte gå inn i bloggen for tidligere år for å se når jeg blogget om det fenomenet i de årene. Det viste seg da at det var omtrent på samme tid at snøen begynte å gjøre november/desember mørket litt lysere.

For to år siden fikk vi på denne tiden også advents kalenderen fra Kaare Bentsen. Det samme fant jeg i postkassen i går sammen med invitasjonen til årets juleutstilling som også dekker en spesialutstilling av ølboller.
Åpningen og tenning av julelysene i galleriet skjer lørdag 1. desember kl 12,00. Dit skal vi selvfølgelig, og med sang av Hildegunn Coucheron og pianospill av Solfrid Molland blir det forhåpentlig en stemningsfull inngang til julen.

Snøfallets første dag har jo egentlig ingen betyding bortsett fra at det gir mulighet til å flanere litt på tastaturet. Dessuten vet vi jo at den første snøen sjelden blir liggende. Slik også i Oslo. På Blindern siste døgn falt det 18.2 mm nedbør. Det meste kom som regn, slik at resultatet selvfølgelig er at det hvite i gatene nå er helt borte. Bløtsnøen som kom i går hadde imidlertid vært gull vært for Harry om han hadde vært på jakt etter en ettersøkt. Sporene var klare for avtrykk:

No comments: