Friday, November 30

Sky Watch Friday

I flere uker har jeg forsøkt å finne ut hva som ligger i "Sky Watch Friday". Flere av de nettstedene jeg ofte besøker drives av folk som mer enn vanlig er opptatt av å TA BILDER, og vise dem frem for andre over nettet. Noen kaller seg til og med fotografer (amatører eller noe mer). På fredager presenteres de under headingen: Sky Watch Friday.

Selv har jeg tatt bilder fra tidlig på 60-tallet. Jeg har brukt papirbilder og dias for å forevige hendelser eller opplevelser. Mine venner ble etterhvert så vant til at mitt kamera var tilstede, at de selv droppet å ta med sine egne. Jeg har til og meg forsøkt meg i mørkerommet uten at det førte til noe. Etterhvert ble det stort sett bare bilder av barnas utvikling. 80 og 90 tallet er således godt dokumentert, og til og med systematisert i flere album, men hvem setter seg ned og ser i dem.

Så kom den digitale revolusjonen og den fotografiske interessen våknet på nytt. Mange tusen eksponeringer er deretter utløst, og over tid samlet i mitt fotobibliotek. Med iLife 08 og Leopard har jeg tatt meg tid til å rydde og systimatisere. Resultatet er at jeg nå har laget en ny webadresse hvor noen av bildene kan sees av andre. Flere av fotoene er muligens slike som andre viser med vignetten Sky Watch Friday, så velbekomme :

Arne´s Photo gallery

(siden vil bli oppdatert)

3 comments:

Anonymous said...

Jeg ser du har hatt stor aktivitet på bloggen din denne måneden. For oss som kikker innom bortimot daglig er det veldig hyggelig. Men flere dager har du ja lagt ut blogg flere ganger. Ikke lett å få med seg alt. Godt jobba!

Rune Eide said...

Velkommen i klubben!! God norsk fjord i godt norsk vær.

Welcome to the club!! A fine, Norwegian fjord in real Norwegian weather.

GAWO said...

Dette er et spennende og nydelig bidrag til Sky Watch Friday. :-) Jeg sier som Runee: "velkommen i klubben!"