Friday, January 4

ÅRETS FØRSTE FREDAG - SKY WATCHING FROM WALES

På denne første fredagen i 2008 bringer jeg nok et bilde som min datter tok (med mitt kamera) på sin tur til det sydlige Wales i romjulen. Bildet er fra Rhossili Bay, som ligger vest på halvøyen Gower.

På stranden kan men se restene fra den norske barken Helvetia fra Horten som havarerte i en høststorm på denne stranden 1. November 1887.

Mer om Gower (som fikk den første prisen for Area of Outstanding Natural Beauty (AONB) i 1956,) kan gi de av dere med tanke om ferietur til Øya i vest, gode råd. God tur enten det er med PC eller for eksempel med MC.

19 comments:

Rune Eide said...

Nydelig bilde, Arne! Du har nesten overbevist meg om å ta UK ntil sommeren!

PS Meld deg på hos DOT (adresse hos meg) så får du spredd "the message" - og en million svar!

"you don't get 'em if you don't write 'em"

SandyCarlson said...

The cool shadows on the sides seem to cradle the light in the center of the photo. I like the shadows of the clouds on the land. They make heaven seem so close to earth. Happy New Year.

Marie said...

Vakkert! Det finaste eg har sett på sky watch-runden min i dag!

dot said...

What a beautiful picture! It looks like a painting.
Glad you joined Sky Watch today.

Tom said...

Beautiful setting..

Tom

Dick said...

Amazing landscape, great sky watch

mrsnesbitt said...

Wonderful! Definately outstanding beauty!
Great to meet a fellow skywatcher! LOL

Sharon said...

Amazing!!

Angie said...

Hi,
A beautiful photo.I have to admit that I am more familiar with North Wales,which isn't far from where we live but the Gower Peninsula is a lovely part of South Wales.

FO - 2 said...

Dette er ett fantastisk nydelig bilde. Det må du hilse datteren å si. Det er greit å låne bort kameraet sitt, når det fylles opp med så vakre bilder.
Nydelige farger i rødt og grønt, i kontrast mot det blå havet og den blå himmelen.

Sharon said...

A wonderful catch, such beautiful clouds and colors!

Misty DawnS said...

Absolutely beautiful with wonderful colors.

Anonymous said...

Veldig flott! Jeg trodde det var Irland som var den grønne øya, men Wales' kyst tar seg også svært flott ut.

GAWO said...

Velkommen Arne Til Sky Watch.
Ååååå for et fint bilde du bidrar med. Trodde nesten det var malt. Se de bølgene da!! Og for noen farger.
Kommer du med flere bilder tror jeg nesten at jeg må bytte reisemål i sommer. Og da kan jeg vel like godt invitere RuneE med siden han også kan tenke seg en tur. Synes du ikke du ser det? Jeg kjører og han sitter bak og fotograferer *ler*

Rune Eide said...

Tja, jeg kunne jo feste videokameraet på hjelmen...

Paulie said...

Beautiful site even tho I know not what it is. Love those fat, fluffy clouds!

Andrea said...

Beautiful. Looks like a painting.

NYCindividual said...

What a colorful, breath taking view!

Andree said...

Cows there? What great colors and shadows! I love this. My Sky Watch Friday is here.