Monday, January 14

Romsdalen - et skue verd en lang biltur

En av mine Sky Watch venner Andrée ga blant annet følgende kommentar til mine bilder på fredag:
Your mountains are huge.
Det får meg til å vise henne og alle dere andre noen av de mest spektakulære fjell vi har på veien til å fra Ålesund gjennom Romsdalen: Det øverste bildet er selvfølgelig Romsdalshorn sett fra veien på vei fra Åndalsnes. Fjellet kan klatres, og man trenger ikke være tindebestiger for å nå toppen.

Bildet nedenfor er den mektige Trollveggen. "The Troll wall" er 1100 meter høy fra basen til topps, og har et overheng på nærmere 50 meter. Veggen ble første gang beseiret i 1965.Dersom noen vil se litt mer av hva mine Sky Watch kontakter har å fare med kan jo Andreé´s oppskrifter være verd et besøk. Til ære for henne og hennes Sunday Spires tar jeg også med Vingrom kirke, bygget av tre i 1908, som man ikke kan ungå å legge merke til langs Mjøsas vestside på vei nordover.

3 comments:

Unknown said...

Å kjøre gjennom det norskevinterlandskapet er virkelig vakkert. Venter spent på ditt neste bidrag til SkyWatch Friday (noe fra turen?).

GAWO said...

Hyggelig av deg at du tok deg tid til å stikke innom og kikke på broer. Du har det nok travelt nå når du har vært borte hele helgen :-)

Jeg ble glad da jeg så dette innlegget ditt idag. Tenk å få se Trollveggen kledd i sne og is. Det syntes jeg var artig. Da jeg var der i sommer var det +23 grader så dette ble noe helt annet. Tror ikke det blir vinterkjøretur på meg... men en ny MCsommertur blir det!! Håper du mar flere bilder på lur.

NYCindividual said...

I really like the second to last picture here. It's like something out of a movie!