Saturday, December 17

Arnes Julekalender: 17. desember 2005


Trine-xmas370
Originally uploaded by ArneA.

Det var tilfeldighetene og nysnøen som fikk meg til å starte med denne julekalenderen. Dessuten ga kunstkalenderen fra Galleri Kaare Berntsen meg et puff ved at jeg ble (og er) nyskjerrig på hva som dukker opp luken. På samme måte håper jeg noen trofaste følgesvenner og lesere av min julekalender har hatt det.
Julekalendere kan være så mangt. Fra barndommen hadde vi bare bilder bak lukene. Senere kom plastgjenstander og i våre barns tid var vel de fleste proppet med sjokolade. (sunn mat om morgenen). Noen lager pakker som henges opp i et tre, mens undomskoleklassen til Tullen samler inn penger til de jordskjelvrammede barna i Pakistan. Det er forresten blitt en trend ifølge radioen, at folk nå gir penger til nødstilte i steden for pakker til familie og venner. TULL syns jeg. Det kan man i så fall gjøre i tillegg eller på en annen tid av året!
Ett forslag til julekalender, som jeg kom over her om dagen, er: Kalender for de voksne:
Kjøp deg en god flaske rødvin. Sett frem 24 ulike glass og fyll rødvinen på en karafell. Når du kjenner at skuldrene kommer opp under ørene. Kos deg med et glass og legg beina på bordet. Lær deg å slapp av og nyt adventstiden. Kanskje verd et fosøk neste år.
Trenger du tips til valg av viner, se her:

  • Franske viner


  • KB i den 17. luken er Midtsommer av Harald Solberg fra 1923

    1 comment:

    Anonymous said...

    Forvirrende!
    Video man ikke kan se, og bildet fra KB heter Midtsommer...Her er det noe rart.
    Men klassen min samler inn penger til Pakistan, samtidig som de har en liten ting til hverandre, jeg syns det er flott!I
    Tullen