Wednesday, September 17

ABCW - iPhone, iMac, but mostly Italy

I is for iPhone, iMac, MacBook Pro and Information sharing.
but I will continue this ABC Wednesday = I with a photo taken at the Arena di Verona. Verdi´s opera Aida was one of the highlights at my visit to Italy in 2003.
I is for Italy.

During my visit to Tuscany,Italy in 2004 I choose this photo of the city Corniglia at Cinque Terre
I is for Intriguing place to build a small town.From my visit to Italy 2006, I choose a photo from the island where the play Peer Gynt was finished by Henrik Ibsen. Here together with Marit, Heidi and Tormod at a break from the Transplant Games.I is for Ischia Island and Ibsen
For more I, see my ABCW = I in march 2008

21 comments:

Anonymous said...

Hmmm.... it's also a dream of mine to own an iPhone! Great Italy pictures!

My "I" picture is posted here. Happy Wednesday!

Kim from Hiraeth said...

I wonder what it's like to live in that village! It's beautiful.

I have an iPod; does that count?

Bear Naked said...

That is definitely a very INTRIGUING place to build a town.
I would not want to have to find my home there after a night of drinking.

Bear((( )))

naturglede/Randi Lind said...

Litt av hvert ja. Det er sånn en flott ABC kan være:)

Ivar Østtun said...

Velid spesiell plass å bygge en by ja. Hadde vel sine grunner før i tiden også, sikkert lett å forsvare seg mot banditter fra sjøen :-)
Flott ABC innlegg :-)

HildeS/Frøken Fryd said...

Flotte bilete til ABCW.
Aida skulle eg gjerne sett og høyrt, og kven veit, kanskje eg får ønskje oppfylt:)
Eg likte bilete av byen der husa klamrar seg fast litt sånn hulter til bulter.
Ha ein fine dag.

GundaM said...

Vet du Arne,det aner jeg virkelig ikke. Men som jeg ser det kan en vel "vandre på viddene uten en tråd" hvorsomhelst der en selv måtte føle dette naturlig men uten sjenanse for andre...? Hitra, Smøla, Sotra, Hegra.......

Ja selv her i dine vakre omgivelser ;0) ha en topp dag med eller uten...............................Maling!

Reader Wil said...

Good pictures for I words! I like the one with the city high in the mountains!

ANNA-LYS said...

Beautiful photos from Northern Italy, thank You, You triggered me to a nostalgic trip. I myself have been at Corniglia a couple of times during the years I worked in Italy. I love the vineyards that surrounds Corniglia. But, I didn't know that Ibsen finished Peer Gynt there, but it does explains some things!

Corniglia's nature reminds me of some parts of Norway, except for the wineyards.

Lovely post!

Thanks for sharing!

Anne said...

Truddelu!!

Jøss å min for et 3. bilde!!! stum av beundring.

Litt travel her i dag, men bare MÅTTE se hva du hadde fore :-))
DSkumleser i full fart kommentarer iver her, og jeg undrer; skal du og Gunda på nakenbading??

Anne said...

Tenkte umiddelbart på deg da jeg så en flik av dette bildet:

http://www.abcnyheter.no/node/74159

på Startsiden (som også er min startsiden på nettet...)

Noe med maleteknikken sikkert :-)))

Anne said...

Sitat; Er det på Smøla eller Hitra at man anbefales vandring på "viddene" uten en tråd for virkelig å komme naturen i møte.

Liten kommentar;... møter man ikke noe annet enn naturen du, kan det fader være det samme!!

mrsnesbitt said...

Italy is somewhere we have never visited. We'll have to put it on our list. I love Italian white wine.
Thanks so much.
Dx

DeeJay said...

OH how I would like to attend an event at such an arena as Verona

I once attended a concert in the amphitheatre at Epidavros

Marie said...

Det nest siste bilde er heilt fantastisk!

Eg har betalingskort og kredittkort har eg høyrt om, men takkar nei. Alt som er kjøpt på kreditt skal gjerast opp for!

Og driftskreditten kan eg ikkje bruke på jentetur :)))

Dick said...

I don't have an iphone but lots of other stuff, too much maybe.
Nice shots.

Saz said...

INSPIRING well thought out 'i' abc post..lovely!!

nonizamboni said...

Interesting post and photos! You've made Italy look like fun as well as beautiful.

FO - 2 said...

Du verden for ett nydelig landskapsbilde!!!!!
Vakkert! :)

Pernille said...

Jeg er ikke med denne runden av Abc-W, men jeg måtte bare kommentere hos deg alikevel. Alltid trivelige å titte innom!:)

Den landsbyen er jo bare kjempevakker. Tenk å kunnet tuslet rundt der:) Og dine I'er i dag er jo nesten et must. Ja Italia er også et must! Vakkert og nydelig I-innlegg fra deg:)

PERBS said...

I see we both have the same iMac. . . and I loved that village on the mountain!

Paulie