Monday, September 1

Olle Bolle Bridge


In all the years we stayed at Tullarbo together with our two girls, we frequented the beautiful nature in Oslomarka close to the cottage. Sundays walks to Ullevålseter and Kobberhaughytta, or as far as Kikut-stua was always accompanied with singing. One of the songs was:
Oppe på fjellet der bor det tre trolle
Trollefar og Trollemor og lille Olle Bolle
sier Trollefar, sier Trollemor,
men den lille Olle Bolle sier bare .
We even named a small bridge crossing the creek "Sognsvannbekken" for Olle Bolle Bridge.
The Building Bridges of September 2008 is thus dedicated to building gaps between generations.If you don´t remember or cannot sing the melody please see here before going to watch more Bridges at Visual Norway Rune´s way

11 comments:

Ivar Østtun said...

Herlig navn på brua, og hvem kan ikke den sangen :-)

Rune Eide said...

Den var fakrisk ny også for en Vestlending, men jeg likte temaet godt.

-----

That song was new also for a guy from the Western part of Norway, but I enjoyed the the theme very much.

FO - 2 said...

En bro og ett bindeledd mellom generasjonene.
Og nå er det vel barnebarna som går der sammen med dere alle og synger?
Og du, noen vestlendinger kan den sangen da (kanskje fordi jeg er halvt østlending).... ;)
Jentene og jeg går tur i en skog her, som vi kaller for "Olle Bolle skogen".
Ønsker deg en fin mandag vel hjemme igjen.

Anne said...

Et prakteksempel på en bro Arne..., vakker i sin enkelhet.

Og den sangen kjenner jo sikkert hver en bro, selv om den er ukjent på Vestlandet :-)))..., og så har du "de tre bukkene Bruse" også da vet du...

Flott dag til deg, og håper nå du ikke er sint på de to trønderdamer.

Fin mandag til deg.

Pernille said...

En hærlig bro med mange minner! Og verset, ja den kan jeg selvsagt. Men jeg tror jaggu jeg har glemt melodien. Vakkert bilde og et flott bro-bidrag:)

Very nice bridge and a lovely post:)

Unknown said...

Flott Brobilde fra Oslomarka, og jada sangen er kjent. Hvis jeg ikke husker aldelses feil så har jeg faktis vært på julebord på Kikutstua. Vi fikk disp. til å kjøre inn der med noen få bilder.

Velkommen tilbake til byens larm også, håper du har sovet godt i natt.

Takk for hyggelig tilbakemelding på bildene. Man må jo ta seg tid når man finner så flotte motiver. :-)

Marie said...

Ser du har fotografert brua eg alltid har hatt i fantasien når eg har høyrt/fortald eventyret om dei tre bukkane bruse!

Flott bilde :)

HildeS/Frøken Fryd said...

Sangen kan eg fra tida eg jobba i barnehage, og brua er som henta utav eventyret om Bukkene Bruse.
Typisk meg å gløyme "bruene" denne gangen også.
Ha ei fin veke.

PERBS said...

Building bridges to the gaps between generations is a big job but if done daily, the upkeep is very rewarding!

Drop by to see my "different" bridge for todays' meme on my new blog.

PS Did you ever find my waterfall photos?

Paulie

Katney said...

Bridges of many different sorts are evident today.

EG CameraGirl said...

The water is running so fast under this bridge. The scenery is lovely.