Thursday, September 11

I am Grateful and Thankful

For the (wo)man laying on the sofa - meaning
(s)He is home and not at the pubFor my tax - meaning
I am payed for working
For the mess after a party - meaning
My friends have been together with me
For my cloths without slack - meaning
I have enough food
For my shadow - meaning
the sun is shining
For windows to wash and maintenance to do - meaning
I have a home
For all complaints about the administration - meanng
We have freedom to speak
For the parking far away from the entrance - meaning
I can walk and drive my car
For the huge energy bill - meanng
I have light and warmth
For the volume of dirty clothing - meaning
I have enough cloths
For painful muscles - meaning
I manage to work hard
For the alarm clock screaming every morning - meaning
I am alive
For receiving Emails - meaning
Somebody thinks about me.
And tell me that they, like Asbjørn who sent me these sheets, like to communicate with me! Send the message to some of your friends.

5 comments:

Anne said...

Så utrolig sant Arne, og klart klager vi alt for ofte over småtterier!!

Fin dag og helg ønskes deg, vi damene reiser jo i morgen til Bergen, og fruen her lider nok litt av reisefeber ja :-)

Synd at Rune er dratt til London da, hvis ikke hadde vi jo truffet han også.

Som mine dager er said...

Alt dette er ting vi tar for gitt, men som vi burde stoppe opp og reflektere over. Slik du har gjort her!

Takk for påminnelsen.

Ivar Østtun said...

Meget bra innlegg. Handler om å se ting på en positiv måte. Vi er alt for "flinke" til å klage på det meste, men det er vel kanskje et tegn på at vi har det godt :-)

PERBS said...

Today is a sad day for me and other Americans and your post lifted my spirits. That smiley face at the top made me laugh. . . something I thought I could not do today after thinking of all the lives that were lost so needlessly on this day 7 years ago.

9na said...

Aha, her var mange tankevekkere... Godt å snu på det, se det slik, jeg lover jeg skal prøve... (Takk for at IThelpdesk ikke kan hjelpe, det betyr jeg har pc og etter litt surr klarer jeg meg selv og det er jo enda bedre faktisk). (Takk for at du minnet meg på å snu om på allting, jeg går nå ned på vaskerommet og henger opp mere tøy, fordi jeg har familie, jippi).