Sunday, September 28

Circling Lake Sognsvann

In autumns we walk in nature here in Norway. One of the most visited areas in Oslo is Lake Sognsvann close to my cottage or summer residence. Circling from my cottage around the lake and back takes approximately one hour.
Starting by crossing the Olle Bolle Bridge we see Vettakollen Hill to the left and the cornfields up to Løkka farm from 1800 with the horses.The path is normally crowded on Sundays but there are many places for photo safari and ideas for paintings.You may find several places to rest and let children play even though the water is a little too cold for bathing this time of the year.Back at Tullarbo (it is closed) we have nothing to do except take a break at the natural fungus chair and cutting some roses to bring home down town.

4 comments:

9na said...

For en koselig tur, takk for at jeg fikk være med.. Her har det gått i hekkeklipp og hagerydding i hele dag, fint å værd klar for høsten.

Anne said...

Flott da gitt, ofr ikke å snakke om været!! opphold og solbriller viser oss det :-) her er det ikke vær til å gåe tur ut i engang, regner på tvers!!

Ser du har roser blomtrende ennå, flott da gitt. Og hils Frua i stua med at hun nå var ekstremt fin på håret!!

Som mine dager er said...

Nydelige høstbilder du viser oss. Med vakre roser til slutt. Jeg plukker meg en av dem og tar den med inne hos meg. Fordi den er så fin!

Jeg kjenner høstluften og jeg kjenner atmosfæren på denne gåturen. Det er balsam til sjelen!

Klem fra Marit

GAWO said...

Takk for turen.
Og så har jeg benyttet meg av stubben. "Satt" der en lang stund og tenkte på den som jeg har ved min hytte. Du har sikkert sett den på bloggen min. Sånne stubber er ganske fine og de blir litt artige når det kommer sopp på dem.