Friday, September 26

Memories from the past

Asbjørn, Helge, Per Helge and Harald.
This weekend 34 years ago some good friends met for two (or more) purposes at Sykkylven, Sunnmøre, Norway.
First we had to do some farming activity like harvesting potatoes. The Potato-picking holiday is in modern Norway replaced by the Autumn School Leave which in 2008 also starts this weekend.
In addition to digging in the ground for new potatoes, we had to do extensive testing of Asbjørn´s homemade beer. (see the barrel in the background).
Angela studied physics in Leipzig at the age of 20 that time and could have participated, but had probably other activities that weekend too.We also "celebrated" Asbjørn´s birthday, and participated in different activities not to be made public.
Have a nice Weekend and School Leave wherever (Voss, Rhodos, Berlin etc.) you go.

8 comments:

Anne said...

Tor jammen hatten var med deg der også jeg Arne?? For det er vel deg helt til venstre der?? FOR en minnebok du er i fed medå kreere gitt....

Snart helg her også., kun EN liten liten arbeidsdag igjen :-)

Ivar Østtun said...

Artige bilder :-)
Hu dame i forrige innlegg, tro om ikke hun bærer ca 30 kg i klipa sin der. 9-10 to-litersglass..Ja ja teknikk sier nå jeg. Synes jeg dro kjensel på etiketten på glassene. HB er vel HofbrauHaus i München det kanskje. Har vært der et par ganger. Morsomt sted :-)

9na said...

Hei Arne, det ser ut som du og din kjære koser dere på tur... Takk for hyggelige kommentarer på bloggen min de siste dagene, du skal vite at de har varmet, og det er tydelig at du leser mye mellom linjene, og du tolker teksten godt. Ha en fin helg. I dag skal Kjæresten min og jeg reise alene på hytta bare vi for et døgn, slappe av og kose oss. (Mikrohøstferie for slitne damer).

Anonymous said...

Utrolig bra tilbakeblikk. Artig å se eldre bilder fra en tid få av oss husker.

Rune Eide said...

Ser ut som et plateomslag for et skikkelig 68-viseband!

God tur til Berlin!

PS Blogging allerede nedtrappet for ferien.

Pernille said...

Hei hei Arne:)

Kan bare tenke meg hvor skøy dere hadde det i den potetferien;)Og ølet smakte sikkert kjempegodt! Hærlig med slike bilder. Og ja, jeg må være ening i det med platecoveret som Rune snakker om:)

Og for det siste bilde. Fy søttan så lyst jeg har til å ligge i kofferten deres til kjente og ukjente reisemål. Akkurat der fruen din står hadde jeg også ville stått med et kamera i hendene.

Ha ei kos helg:)

Anonymous said...

Okay - too much fun, and awesome memories. Hope your potatoes were as good as Asbjorn's home made beer!

Petunia said...

Ingenting er som gamle gode venner!!!
Koselig!
Når det gjelder bildet på bloggen min i dag, vil jeg bare si til mitt forsvar, at jeg ikke røyker og har ikke gjort det på 21 år!!! Sluttet da jeg ble gravid med eldstemann
Røyken var kun til "ære" for fotografen som i dette tilfelle var meg selv med selvutløser!!! Hadde ikke fyr på den en gang.. og ikke bruker jeg hårruller heller. men morgenkåpen og kaffekoppen, de er mine!!!
God helg til deg!!!